Фејсбук ће за 10 година бити само стара успомена

Упозорење аналитичара Ерика Џексона из компаније "Ајронфајер Капитал»

* Главни проблем Facebooka је немогућност "уновчавања" великог броја мобилних корисника због којих ће ова компанија све више губити на важности и на крају нестати попут Јахуа (Yahoo!)

* Џексон указује да звезде прве генерације готово никада нису успеле да се прилагоде променама које су донеле компаније друге генерације и то урпкос томе што су располагале неограниченим финансијским средствима

           ДАНАС најпопуларнија друштвена мрежа Фејсбук (Facebook) за највише 10 година биће само стара успомена, тврди аналитичар Ерик Џексон из компаније "Ајронфајер Капитал".

           Према његовим речима, главни проблем Facebooka је немогућност "уновчавања" великог броја мобилних корисника због којих ће ова компанија све више губити на важности и на крају нестати попут Јахуа (Yahoo!).

           "Јаху и даље постоји, запошљава 13.000 људи, али вредност компаније износи само 10 одсто од оне коју је имала 2000", напоменуо је Џексон гостујући у једној емисији на CNBC-у.

           "Свет се све брже мења, а конкуренција се заоштрава и јучерашњи пионири би лако могли да се суоче са непремостивим тешкоћама у покушају да одговоре новим изазовима", навео је он.

           По мишљењу овог еминентног познаваоца тржишта, будућност Фејсбука није тако светла како се чинило још почетком прошлог месеца када се, након његовог изласка на берзу, говорило да би могао да достигне вредност од 200 милијарди долара.

           Према Џексону, Гугл (Google) и Јаху су представници прве генерације Интернета, првенствено оријентисане према индексацији мреже, док је друга, у коју спада и Фејсбук, фокусирана на њену "друштвеност".

           Појавом Фејсбука, значај Јахуа је увелико умањен, а то ће се десити и са Фејсбуком након доласка треће генерације компанија које ће бити усредсређене на мобилне платформе и зараду од истих.

           Џексон је указао да звезде прве генерације готово никада нису успеле да се прилагоде променама које су донеле компаније друге генерације и то упркос томе што су располагале неограниченим финансијским средствима.

           Најбољи пример за то су Јаху, који сваким даном тоне све дубље, и Гугл који се бори да опстане у сенци Фејсбука.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари