Борба против Сексистичког Система на Западу удара и по уметничким сликама од пре 120 година

У МАНЧЕСТЕРСКОЈ ГАЛЕРИЈИ УКЛОНИЛИ СЛИКУ ЏОНА ВОТЕРХАУСА СА ЗИДА НА КОЈЕМ ЈЕ ВИСИЛА ЦЕО ВЕК

„Гилас и нимфе“

  • Британској публици се то није свидело уклањање слике „Гилас и нимфе“. Управи су почеле да стижу поруке у „ви сте тамо одлепили, вратите све како је било“. Чак су и феминисткиње шизнуле. Једна је написала „стид ме што сам феминисткиња“
  • Управа је под баражном ватром издржала само једну недељу. Вратила је слику на њено место и покушала да се извади тврдњом да је све било само перформанс и „социјални експеримент“
  • У остатку света се слабо разумеју размере идеолошког лудила које је захватило елиту и медијску класу условног Pax Americana (или онога што је од њега остало). Борба са условним Сексистичким Системом пред нашим очима одлази у крајности

Пише: Виктор МАРАХОВСКИЈ, РИА Новости

        У ВЕЛИКОЈ Британији се управо завршио културно-идеолошки скандал.

        У Манчестерској ликовној галерији сто година је била изложена слика Џона Вотерхауса „Гилас и нимфе“. Насликана је пре 120 година, по мотиву из митологије: лепог аргонаута заводе и маме себи обнажене нимфе чија тела вире из воде само изнад појаса.

        Стајала је све до јануара 2018-те када је слика била ненајављено скинута, а уместо ње се појавило обавештење управе галерије да је разлог то што је слика била сексистичка, што су нимфе очито малолетне, а још су представљене „оне које искушавају“, дакле - као зло.

        Посетиоци галерије још су били позвани да и сами упуте „изазов тој викторијанској фантазији“ и да на месту где је била слика остављају своје „утиске и коментаре“.

        Њена управа је истовремено повукла разгледнице са Вотерхаусовом сликом из продавнице која је у саставу галерије.          

        Британској публици се то није свидело.

        Објава управе била је прелепљена коментарима типа „ви сте тамо одлепили, вратите све како је било“. Чак су и феминисткиње шизнуле. Једна је написала „стид ме што сам феминисткиња“.

        Управа је под баражном ватром издржала само једну недељу. Вратила је слику на њено место и покушала да се извади тврдњом да је све било само перформанс и „социјални експеримент“ са намером да се покрене дискусија о томе „како викторијанску уметност треба схватати данас“.

        Још је навела да је то био допринос Манчестерске ликовне галерије међународној акцији „#MeToo“ против „Великог Сексистичког Система“.

        Као иницијатор перформанса се огласила уметница Соња Бојс, професор Црне уметности у Лондону.

        Написала је и својеврсну оптужницу: „Насупрот Гиласа и нимфи види Сапфо Шарла Менжена на којој је уметница у топлесу на врху стене са које има намеру да скочи због несрећне хетеросексуалне љубави. Ништа на слици не указује на њену важну улогу као лирске песникиње или као лезбијанске иконе“.

        Ово значи да је француски сликар крив што није водио рачуна о LGBT-трендовима са почетка 21. века, а Бојс наставља:

        „У напредном поимању ствари, музеји и галерије су места за нове смислове. Зато на уклањање класичне слике и повлачење разгледница са сликом не треба гледати као на цензуру, већ као на уметнички акт. Савремени акт“.

        Изгледа да се у остатку света слабо разумеју размере идеолошког лудила које је захватило елиту и медијску класу условног Pax Americana (или онога што је од њега остало). Сваки популарни медиј у Сједињеним Државама и Европи обавезно нуди свеже новости борбе против сексистичке хидре. Под гусеницама те борбе већ се нашао и Тарантино који никада никога није спопадао, а још је у филмовима сурово поступао са женама.

        Лако је уочити да у тој борби нема логике.

        У 60-им и 70-им, сексуална револуција - на чијем челу су биле феминисткиње - борила се, уз остало, за право жена да отворено демонстрирају своју сексуалност и да носе кратке сукње. А данас је довољно да глумица Еми Вотсон направи умерено еротску серију снимака, па да је нападну феминисткиње и оптуже да себе „сексуално објективизира“ и задовољава похоту мужјака.

        Борба са условним Сексистичким Системом пред нашим очима одлази у крајности.

         (из ширег текста)

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари